Jak prowadzić social media kancelarii prawnej?
1. Jak prowadzić social media kancelarii prawnej? Czy będąc prawnikiem warto się promować w mediach społecznościowych?
2. Branża prawnicza w social mediach
3. Postaw na bloga
Jak prowadzić social media kancelarii prawnej? Czy będąc prawnikiem warto się promować w mediach społecznościowych
Prowadząc jakikolwiek biznes naszym zadaniem jest pozyskanie klienta na nasze usługi czy produkty. Obecnie w dużej mierze służy do tego Internet. Prowadząc działalność powinniśmy posiadać estetyczną i zabezpieczoną przed atakami hackerów stronę internetową. Dobrze też, gdy będzie ona dobrze wypozycjonowana, bo tylko w ten sposób – poza pocztą pantoflową – klient nas znajdzie. Szczególnie istotne jest pozycjonowanie naszej strony w przypadku, kiedy rodzaj naszej działalności nie jest niszowy i w swojej lokalizacji mamy sporą konkurencję. Wówczas też warto podziałać w mediach społecznościowych.
Obecnie bowiem takie portale jak Facebook, Tik-Tok czy Instagram są powszechnie odwiedzane przez ogromną ilość użytkowników. Oczywiste jest zatem, że promować trzeba się tam…gdzie są ludzie, potencjalni klienci! Jak prowadzić social media kancelarii prawnej? Prawo to dziedzina szczególną jeśli chodzi o promowanie jej w mediach społecznościowych. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że język prawniczy jest z reguły trudny dla laików, a przecież to laicy stanowią przewyższającą grupę potencjalnych klientów kancelarii prawniczych. By zatem dotrzeć do tych klientów, musimy nasze treści w social mediach publikować w sposób przystępny językowo i leksykalnie. Mile widziane będzie również umieszczanie symbolicznych ikonek, które pomogą zobrazować nawet trudne kwestie.
Branża prawnicza w social mediach
Trudno się nie zgodzić z tezą mówiącą o tym, że branża prawnicza kojarzy się z pewnego rodzaju elitarnością i restrykcjami w zakresie prowadzenia profilu w social media. Ustawodawca jednak nie przewiduje jednak zabraniania promocji kancelarii prawniczej w przestrzeni publicznej. Musimy jednak robić to z klasą i zgodnie z tzw. etykietą zawodową. O ile wśród innych branż możemy postawić na żart i infantylizm w publikowanych postach, o tyle w tym przypadku jest to raczej nie na miejscu. Wyobraźmy sobie zresztą np. kancelarię adwokacką, która promuje się śmiesznymi treściami lub posiada infantylną nazwę. Z pewnością straci wiele w oczach klientów i sprawi wrażenie niewiarygodnej i balansującej na granicy dobrego smaku. Jak zatem prowadzić w tej dziedzinie profil w mediach społecznościowych?
Przede wszystkim wykażmy się empatią i postawmy w roli potencjalnego odbiorcy i klienta naszych postów. Piszmy prostym, językiem, przekładając ciężki prawniczy język na zrozumiały i przystępny laikom. Wówczas z pewnością jawić się będziemy w oczach potencjalnych klientów jako pomocni i empatyczni. Warto organizować w też spotkania on -line typu webinar, który pomoże skupić uwagę szerokiego grona odbiorców . Ponadto taki sposób komunikacji pomoże nam skrócić dystans, przekazać wiedzę i dać się poznać naszym potencjalnym klientom z jak najlepszej strony. Forma ta pozwala nie tylko przekazać wiedzę, ale i uczestniczyć w dyskusji poprzez odpowiedzi na nurtujące odbiorcę pytania.
Postaw na bloga
Pamiętajmy, że oprócz profilu w mediach społecznościowych warto posiadać stronę internetową i wizytówkę w Google kancelarii prawnej. Jest to istotne ze względu na fakt, że obecnie nawet w jednej miejscowości jest spora konkurencja w branży prawniczej. Posiadając stronę internetową zadbajmy o to by była ona dobrze wypozycjonowana. Korzystajmy z usług agencji marketingowych, które profesjonalnie się tym zajmą. Warto również prowadzić bloga informacyjnego. Najlepiej, by prowadziła go osoba, która oprócz wiedzy merytorycznej potrafi przekazać ją przystępnym dla laika językiem. Treści blogowe publikujmy również na naszym profilu w social mediach. Z pewnością warto poruszać tematy tzw. ,,na czasie”, bo te przykują bezsprzecznie uwagę sporego grona odbiorców.