Nowości technologiczne w meblarstwie
1. Nowości technologiczne w meblarstwie współczesnym motorem napędowym handlu
2. Automatyzacja procesów sprzedażowych i marketingowych w branży meblarskiej dźwignią sukcesu
3. Nowoczesne technologie w branży meblowej
4. Wizerunek w sieci gwarancją przyciągania i zatrzymania klienta na dłużej
5. Sprzedaż on-line nadrzędną współcześnie formą zakupów
6. Technologia cyfrowa kluczem do serc klientów
Nowości technologiczne w meblarstwie współczesnym motorem napędowym handlu
Obecnie wiele innowacyjnych i fascynujących trendów technologicznych stało się wspólnym mianownikiem różnych branż. Nowości technologiczne w meblarstwie skupiają się w tej chwili na rozszerzaniu możliwości wirtualnych. Całkowicie zmieniają i rozszerzają się techniki interakcji z klientem. W połączeniu z handlem internetowym, cyfrowa rzeczywistość zrewolucjonizowała nawet przemysł meblarski, poprzez znaczący wzrost wielkości sprzedaży. Innymi słowy, innowacje technologiczne w świecie mebli są dziś na najwyższym poziomie i nadal będą pojawiać się nowe trendy – choćby w zaawansowanym modelowaniu 3D krzeseł lub sof.
Automatyzacja procesów sprzedażowych i marketingowych w branży meblarskiej dźwignią sukcesu
W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, przemysł meblarski faktycznie wykorzystuje interwencję technologiczną w większości swoich procesów. Począwszy od projektowania i modelowania prototypów lub produktów, poprzez marketing, aż po sprzedaż. Dostępność zaawansowanego oprogramowania komputerowego i narzędzi do tworzenia modeli cyfrowych umożliwia tworzenie lepszych projektów pod względem estetyki i użyteczności. Nowym trendem technologicznym mebli jest przedstawianie ich w formacie 3D, Ten format wspomaga procesy projektu oraz produkcji niestandardowych mebli, które są również funkcjonalne. W tradycyjnym druku 3D, producenci mebli znaleźli nawet sposób na wykonanie modeli z samego drewna iglastego.
W rezultacie, odgrywa to ważną rolę w zarządzaniu zapasami. Czyni tę procedurę bezproblemową, a dodatkowo wspomaganą przez bogate oprogramowanie do zarządzania zapasami.
Nowoczesne technologie w branży meblowej
Na wartość branży meblarskiej najbardziej pozytywny wpływ ma współczesny sprzedaż i marketing. Gałęzie te zostały dość dobrze zautomatyzowane, dlatego producenci mebli są w stanie prężnie się rozwijać.
Obecnie stosuje się różnorodne technologie do promowania produktów końcowych z różnych segmentów mebli. Katalogi cyfrowe integrują nowe technologie, takie jak rzeczywistość rozszerzona, rzeczywistość wirtualna, modelowanie i sztukę 3D, technologie mobilne, analitykę danych itp. Wykorzystanie tych technologii gwarantuje rozwój.. Modele 3D mebli nie tylko sprawiają, że elementy wyposażenia wyglądają lepiej i bardziej realistycznie. Pomaga to firmie w tworzeniu cyfrowych inwentaryzacji, aby uzyskać wgląd w to, czego faktycznie potrzebuje ich klient. Odbywa się to poprzez zbieranie danych i analizowanie ich za pomocą narzędzi analitycznych i algorytmów. Firma, która monitoruje na bieżąco rynek, w końcu wie, co i jak sprzedawać.
Wizerunek w sieci gwarancją przyciągania i zatrzymania klienta na dłużej
Ponad 90% klientów rozpoczyna swoje zakupy od przeglądania Internetu, niezależnie od tego, gdzie ostatecznie dokonają zakupu. Dlatego bardzo ważne jest, aby firmy meblowe maksymalnie poprawiały jakość korzystania z Internetu. Ich strona internetowa musi być wyposażona w funkcje i narzędzia, pozwalające na jak najlepszą obsługę klienta. Dotyczy to przeglądu fotografii, klarownych opisów usług i produktów, po wygodę w dokonaniu zakupu drogą elektron. Zespół moderatorów stron powinien szczególnie zadbać o personalizację produktu. Panoramiczny widok 360, wysokiej jakości fotografie: zoom, alternatywne kąty i szczegółowe ujęcia – to dodatkowe atuty.
Sprzedaż on-line nadrzędną współcześnie formą zakupów
Statystyki mówią, że 47% klientów używa opcji Kup online, następnie zamówiony produkt można odebrać w sklepie stacjonarnym lub dokonać realizacji dostarczenia za pomocą usługi firmy kurierskiej. Liczba kupujących za pośrednictwem Internetu wzrosła o 8,8% od początku pandemii koronawirusa. Oznacza to, że obecność w Internecie jest teraz kluczem do tego, aby więcej kupujących kliknęło przycisk „dodaj do koszyka”. Technologia mobilna wspiera trend na cyfrowe sklepy; a większość marek mebli ma już swoje aplikacje mobilne, które umożliwiają klientom zakupy online z preferowanymi dostosowaniami produktów do domu lub biura.
Technologia cyfrowa kluczem do serc klientów
Rozszerzona rzeczywistość AR (skrót od ang. frazy augmented reality) , staje się coraz bardziej nieuniknioną częścią procesu zakupów online. Proces tworzenia krótkich list i zakupów zostaje jeszcze bardziej ułatwiony. Upraszcza to zatem proces decyzyjny, pomagając konsumentom wybierać pożądany produkt w zaciszu własnego domu. Jest to szczególnie przydatne teraz dla osób, które chcą oszacować wygląd produktu wielkogabarytowego, takiego jak na przykład.meble. Za pomocą AR można zobaczyć, jak pożądany mebel będzie wyglądał w aranżacji domu lub biura domowego. Pomaga to dokonać wyboru, co najlepiej pasuje do ich domu i stylu życia.
Według statystyk 51% populacji woli odwiedzać sklep, który wykorzystuje technologię w swoich salonach i punktach sprzedaży detalicznej. Ponieważ konsumenci nastawieni są na technologię cyfrową, wymagają jej również salonach meblowych. Im bardziej innowacyjny pomysł przedstawienia produktu w wirtualnej rzeczywistości, tym większa uwaga. W znaczącym stopniu ułatwia to dokonanie wyboru oraz przyspiesza proces zawierania transakcji przez klientów. Dodajemy produkt za sprawą przycisku ,,dodaj do koszyka”. Nie jest konieczne spacerowanie po salonach meblowych, co we współczesnym świecie jest już stratą czasu. Ponadto VR (skrót od ang. virtual reality) może służyć do oglądania konkretnych mebli, które nie są dostępne w sklepie, ale są dostępne w magazynie. VR ma z pewnością lepszy wpływ w porównaniu z drukowanymi katalogami 2D.
Warto wdrożyć omawianą technikę innowacji w przypadku zakupów hurtowych i detalicznych. Zapewni to płynny, nieinwazyjny sposób na utrzymanie pozytywnych relacji z klientami, którzy mają tendencję do dłuższego zastanawiania się nad zakupem oraz do skrupulatnego podejmowaniu decyzji. Jak widać, nowości technologiczne w meblarstwie korzystnie wpływają na rozwój producentów mebli i zwiększenie sprzedaży.
To prawda technologia poszla mocno do przodu .Chodź ja należę od osób ,które wolą iść zobaczyć,a niżeli zamówić .Ale fakt faktem jest to duża oszczędność czasu i wygoda.
fajnie opisane, tak zrozumiale