Jak usprawnić pracę w restauracji?
Jak usprawnić pracę w restauracji? Jakie są współczesne metody?
Jak nowoczesne narzędzia usprawnią pracę kelnerów, kucharzy i managerów?
Jak usprawnić pracę w restauracji? Jakie są współczesne metody?
Sukces restauracji zależy od działań całego personelu. Warto ciągle usprawniać wykonywane przez nich czynności, aby jakość biznesu stale się poprawiała, a kadra odczuwała jeszcze większą satysfakcję z wykonywanych zadań. Obecnie rynek dostarcza pracownikom szereg możliwości i narzędzi, dedykowanych różnym stanowiskom – kelnerom, kucharzom, kurierom czy managerom. Jak usprawnić pracę w restauracji?
W przypadku kelnerów, istotnym elementem jest usprawnienie procesu obsługi klienta. Tradycyjne karteczki do przyjmowania zamówień są nieefektywne i mogą prowadzić do pomyłek. Rozwiązaniem jest wyposażenie kelnerów w tablety z aplikacją mobilną, która pozwoli na szybkie i łatwe przyjmowanie zamówień, ich przekazywanie do kuchni oraz rozliczanie klientów. Aplikacja posiada również graficzny podgląd serwowanych dań, co pozwala na wygodne prezentowanie gościom wszystkich pozycji. Prosty interfejs aplikacji sprawia, że jej obsługa nie będzie wyzwaniem nawet dla nowych pracowników.
Oto kilka zalet korzystania z aplikacji mobilnej dla kelnerów:
- Szybsza i sprawniejsza obsługa klienta
- Zmniejszenie ryzyka pomyłek
- Lepszy kontakt z kuchnią
- Wygodniejsze rozliczanie klientów
- Możliwość dowolnego podziału rachunków
- Konfiguracja dowolnych metod płatności
Aplikacja mobilna dla kelnerów to doskonałe narzędzie, które może pomóc usprawnić pracę w restauracji i poprawić jakość obsługi klienta. Warto rozważyć jej wdrożenie, aby zwiększyć szanse na sukces swojego biznesu.
Jak nowoczesne narzędzia usprawnią pracę kelnerów, kucharzy i managerów?
Zastosowanie się do poniższych porad odnośni do konkretnych reprezentantów pracowników gastronomii z pewnością usprawni pracę w restauracji.
- Praca kucharzy:
- kucharze są podstawą każdej restauracji;
- pracują z różnymi przyrządami gastronomicznymi i wysokiej jakości składnikami;
- w kuchni powinien znajdować się system KDS, który umożliwia przyjmowanie zamówień bezpośrednio na ekranie telewizora lub tabletu w kuchni;
- system KDS zmniejsza ryzyko błędnego odczytania czy przyjęcia w nieprawidłowej kolejności zamówienia;
- pozwala również zwiększyć komfort personelu i przyspiesza cały proces obsługi klienta;
- przyjęte zamówienia wyświetlają się w kolorach, które zmieniają się w zależności od statusu;
- jeśli danie będzie już przygotowane, wystarczy, że kucharz kliknie w określoną pozycję, a taka informacja trafi bezpośrednio do kelnera.
- Praca kurierów:
- praca kurierów wymaga dużej logistyki;
- jeśli nie zapewnimy pracownikom odpowiednich narzędzi, obsługa i dostawy mogą nie spełnić oczekiwań klientów;
- dedykowana aplikacja dla kurierów może pomóc usprawnić ich pracę;
- aplikacja pozwala dowolnie rozdzielać zamówienia i szybko przypisywać je do wolnych kurierów;
- dzięki aplikacji otrzymujemy stały pogląd lokalizacji oraz tego, co dzieje się z dostawą;
- system wskaże także najszybszą trasę do miejsca dostarczenia zamówienia.
- Praca menagerów:
- managerowie odpowiadają za wiele obowiązków, które nie są zawsze widoczne dla klientów;
- ich wykonanie jest jednak kluczowe dla dobrze prosperującego biznesu;
- specjalna aplikacja może pomóc usprawnić pracę managerów;
- aplikacja pozwoli zarządzać lokalem na bieżąco, z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie;
- system dostarczy wszystkich najważniejszych raportów, w tym porównawczych na przykład pomiędzy poszczególnymi pracownikami, źródłami sprzedaży czy produktami;
- aplikacja pozwoli również szybko rozliczać pracowników według zmian i stanowisk.
Automatyzacja to ważny krok w branży gastronomicznej. Nowe technologie pozwalają odciążyć pracowników i przyspieszyć ich działania, co przekłada się na większy komfort pracy, a w rezultacie – lepiej działający biznes.