Najlepsze systemy CRM
1. Najlepsze systemy CRM – 10 najlepszych systemów
2. Porządek w dokumentacji i niskie ryzyko zagubienia ważnych danych
3. Najlepsze systemy CRM – przegląd oprogramowania CRM
4. HubSpot CRM
5. Możliwości marketingowe HubSpot:
6. Oprogramowanie Freshsales
7. System Pipedrive
8. Zoho CRM
9. Nimble
10. NetHunt CRM
11. Najlepsze systemy CRM – zalety wdrożenia CRM do przedsiębiorstwa
Najlepsze systemy CRM – 10 najlepszych systemów
Zanim omówimy najczęściej wybierane przez właścicieli firm systemy CRM, wyjaśnimy najpierw czym w ogóle jest ten system. Powiemy też, dlaczego jest tak potrzebny współczesnym przedsiębiorstwom oraz podamy wskazówki jakimi się kierować podczas inwestycji w CRM. Oprogramowanie CRM to skrót od angielskiej frazy Customer Relationship Management. W wolnym tłumaczeniu oznacza on ,,menedżer ds. relacji z klientami”. Jest to zatem cały kombajn narzędzi, który po wdrożeniu do naszej firmy usprawni nam wiele codziennych czynności. WArto inwestować w najlepsze systemy CRM.
Pomoże też w sprawnej komunikacji pomiędzy firmą a klientem, a także ułatwi komunikację w firmie, czyniąc ją bardziej przyjazną. Narzędzia, które oferują nam programiści profesjonalnego oprogramowania CRM na pewno przyczynią się do stworzenia długoterminowych relacji z odbiorcami. Ponadto po wdrożeniu CRM mamy możliwość kontrolowania przebiegu sprzedaży oraz przeanalizujemy konkretne wartości. Dzięki omawianym narzędziom oprogramowania CRM możemy planować działania i dzielić je sprawnie między pracownikami oraz monitorować skuteczność pracy. Wdrażając to usprawnienie możemy też zaangażować podwładnych lub współpracowników w przemyślane projekty i kampanie. Dzięki temu oprogramowaniu możemy zgromadzić cenne informacje oraz mamy do dyspozycji narzędzia do ich uporządkowania. Proces sprzedaży i komunikacja z klientami w jednym miejscu? Tak. To CRM w pigułce!
Porządek w dokumentacji i niskie ryzyko zagubienia ważnych danych
Jeśli mielibyśmy wymienić inne udogodnienia, jakie oferuje nam wdrożenie oprogramowania CRM, to bezsprzecznie musimy wspomnieć o zminimalizowaniu ryzyka zaprzepaszczenia istotnych dokumentów. Dzięki CRM wszystkie bowiem możemy mieć uporządkowane w przestrzeni wirtualnej. Co ważne, na rynku oprogramowań CRM mamy do dyspozycji mnóstwo różnych systemów. Zanim wdrożymy je do naszej firmy, musimy wziąć pod uwagę czynniki, jakie zadecydują o wybraniu konkretnego oprogramowania. Jedne z głównych cech decydujących o tym wyborze to:
– wielkość naszej firmy;
– struktura przedsiębiorstwa i ilość pracowników;
– specyfikacja firmy i poziom różnorodności podejmowanych zadań; – ilość kontrahentów, ilość klientów i częstotliwość kontaktów i wymiany informacji z nimi.
Najlepsze systemy CRM - przegląd oprogramowania CRM
Celem niniejszego artykułu nie jest zmotywowanie do zainwestowania w konkretny program CRM, a wskazanie zalet i wad tych, które mamy do dyspozycji na rynku. Powinniśmy zatem przemyśleć, który system spełniłby najlepiej oczekiwania naszej firmy.
Oto one!
HubSpot CRM
– najlepiej sprawdza się w firmach handlowych. Inwestując w to oprogramowanie mamy do dyspozycji narzędzia i funkcje czasooszczędne. Możemy też w łatwy sposób wychwycić naszych potencjalnych klientów. Wszystko za sprawa możliwości utworzenia bazy danych ze szczegółowymi informacjami o klientach. Bezsprzeczną zaletą jest możliwość ze skorzystania z darmowej wersji. Możemy też aktualizować dane i otrzymywać dostęp do wszystkich możliwych w tym CRMie narzędzi
Możliwości marketingowe HubSpot:
- zarządzanie i planowanie kontaktów – możemy sprzężyć naszą skrzynkę e-mail z CRM klientów i sprawnie je synchronizować;
- chatboty oraz czat na żywo;
- informacje o planowaniu sprzedaży – możemy udostępnić dyrektorom handlowym cały przebieg procesu sprzedaży;
- tzw. lead nurturing i email – udostępniamy na bieżąco naszym potencjalnym klientom cennych informacji o naszych produktach;
- ponad 300 możliwych korelacji między użytkowanymi narzędziami oraz możliwości inwestycji w nowe narzędzia i funkcje
- dostęp do narzędzi, dzięki którym możemy sprawnie zarządzać reklamą oraz obserwować zwrot z kosztów, które podjęliśmy na kampanie w social media oraz w Google
- swobodnie możemy działać na platformie zarówno z poziomu komputera stacjonarnego oraz z urządzenia mobilnego.
- co ważne, omawiany program posiada darmowy zestaw funkcji i czołowych narzędzi, z których skorzystamy prowadząc mikroprzedsiębiorstwo. W miarę rosnących potrzeb możemy oczywiście inwestować w nowe rozbudowane narzędzia.
Oprogramowanie Freshsales
Jeśli zainwestujemy w ten program, to wiedzmy, że funkcjonuje on w oparciu o sztuczną inteligencję. Możemy za jej sprawą przechwytywać użyteczne dla nas wiadomości e-mail oraz panować w pełni nad firmą. Nadrzędne funkcje jakie daje nam Freshsales:
- możemy automatycznie przypisać rokujących klientów oraz klasyfikować ich i ocenić pod względem podatności na zakup naszych produktów i usług;
- program daje nam narzędzie do czuwania nad transakcjami. Jesteśmy w stanie ocenić naszą umowę na drodze sprzedaży i doprowadzić do jej realizacji;
- dzięki wsparciu Freshsales możemy zebrać bazę obiecujących klientów.
Ponieważ program oparty jest na AI, mamy pewność, że usługi automatyzacji są na wysokim poziomie. Korzystnym jest też fakt szerokiego wachlarzu integracji dzięki zaawanasowanym aplikacjom, np. Zapier czy Piesync. Mamy też do dyspozycji interfejs, który ułatwi nam proces aktualizowania danych z działu supportu. Kolejne atuty programu to możliwość 21-dniowego bezpłatnego czasu próbnego. Program ten daje nam tez narzędzia usprawniające obsługę klienta przez e-mail i telefon. Możemy też wysyłać spersonalizowane powitalne wiadomości, a także w razie naszej nieobecności odsłuchiwać pocztę głosową. Za sprawą sztucznej inteligencji możemy śledzić zdarzenia oraz wcześniejsze komunikacje. Sprawdza się to głównie w przypadku firm, gdzie trzeba przeprowadzać dużo efektywnych rozmów. Mamy do dyspozycji CRM w języku polskim.
System Pipedrive
Jest zdecydowanie dedykowany dla małych i średnich przedsiębiorstw, specjalizujących się głównie w sprzedaży. Jeśli ponadto nastawiony za usprawnienie żmudnych czynności oraz zarządzanie bazą klientów i transakcjami, Na chwilę obecną program ten jest w stanie stworzyć bazę 90 000 klientów. Do tej pory na łamach tej platformy CRM użytkownicy dokonali ponad 24 miliardy dolarów przepływu transakcji. Omawiane oprogramowanie jest wyposażone w sporo narzędzi. Dzięki asystentowi sprzedaży możemy na przykład uzyskać nowe wskazówki, które pozwolą nam zwiększyć sprzedaż. Ponadto możemy tworzyć raporty różnego typu, np. o źródłach potencjalnych klientów, sprawozdania z konwersacji z klientami. Raporty niestandardowe umożliwiają nam ocenę prawdopodobnych przychodów.
Dzięki platformie Pipedrive możemy w nieograniczony sposób zawierać informacje o kliencie, że względu na niestandardową ilość pola zarezerwowanego na ten cel. Podobnie jak poprzednie systemy, Pipedrive wykorzystuje aplikacje mobilne. Możemy więc korzystać z platformy poza zasięgiem komputera stacjonarnego. Funkcja ,,asystenta sprzedaży” sprawdzi się , gdy potrzebujemy zaoszczędzić czas i wydajniej nawiązywać kontakty z potencjalnymi klientami. Wybierając Pipendrive, możemy podejmować niestandardowe podziały w tworzeniu bazy leadów. Dla laików – leady w e-marketingu to nic innego jak ,,potencjalni klienci”.
Zoho CRM
System Zoho ma już ponad 150 000 na całym świecie., zatem na tej podstawie możemy stwierdzić, że posiada on pakiet przydatnych narzędzi. Dzięki zaawansowanej analityce CRM oraz AI, możemy integrować dane i czerpać ważne wiadomości. Narzędzie Enablement Sales pozwoli nam na uzyskanie dostępu do sprzedażowych skryptów. Zoho CRM daje nam funkcje takie jak: raportowanie, zarządzanie sprzedażą oraz grywalizacja. (Pojęcie to omówiliśmy w serwisie). Omawiany system CRM jest wprost potentatem narzędziowym dla firm. Jest wysoce skonfigurowany, możemy z powodzeniem organizować import i eksport danych. Programiści Zoho CRM oferują nam wersje w kilku językach oraz ponad setkę integracji z Google, Linkedin, czy Outlookiem. Korzystając z tego systemu zapewniamy sobie zarządzanie kalendarzem na najwyższym poziomie. Dostępna jest też wersja mobilna systemu oraz bezpłatny plan dla maksimum trzech pracowników firmy (tzw. plan freemium). Dzięki Zoho CRM jesteśmy w stanie prognozować ilość sprzedanych produktów oraz rynkowe tendencje.
Nimble
Z tym narzędziem CRM raczej nie będziemy mieć problemu, zważywszy na jego wyjątkową łatwość użytkowania. Narzędzie to funkcjonuje w skrzynce odbiorczej Office 365 i G-suite. Dzięki Nimble mamy dostęp do naszych transakcji oraz informacji o firmie i bazy kontaktów. Korzystając z Nimble możemy w pełni panować nad zarządzaniem relacjami za sprawą np. wysyłania meili grupowych i funkcji śledzenia.. Nimble jest sprzężony z telefonami komórkowymi, narzędzie Prospector pozwala natomiast korzystać z Internetu. Co prawda dostępny jest tylko jeden plan omawianego narzędzia, jednak pozwala nam ono w pełni planować pracę i przypisywać polecenia pracownikom. Nimble charakteryzuje się obecnością przeprojektowanej aplikacji kontaktów tj. urozmaicony widget, a także kalendarz, oferty i zadania. Możemy być również pewni o integracje z takimi firmami jak Gmail, Hubspot, Mailchimp oraz Outlook.
NetHunt CRM
NetHunt CRM to system, który współpracuje z różnymi aplikacjami oraz z naszym kontem Google (chmura). Platforma pozwala nam nam sprawnie zarządzać wszystkimi aplikacjami oraz funkcjami systemu. Dzięki skorzystaniu z tego systemu CRM możemy śledzić status naszych potencjalnych klientów oraz zarządzać całym cyklem sprzedażowym. Jest dość intuicyjną platformą, sprzężoną z Facebookiem. Twitterem, Linkedinem i Mailchimpem. System ten pozwala nam wysyłać spersonalizowane meile do wielu użytkowników, jest wielojęzyczny i ma wersję mobilną. Platforma pozwala nam z powodzeniem przechowywać i sortować istotne dane, a ich import i eksport są łatwe. NetHunt jest również kompatybilny z mobilnymi urządzeniami.
Najlepsze systemy CRM - zalety wdrożenia CRM do przedsiębiorstwa
Warto wiedzieć, że powyżej przywołane systemy to nieliczne spośród wszystkich dostępnych na obecnym rynku. W przyszłości z pewnością będzie ich zdecydowanie więcej i to coraz bardziej zaawansowanych. Większość z nich posiada podobne funkcje, oczywiście różnią się pod niektórymi względami. Ze względu na różnorodność funkcji, warto przemyśleć, który CRM będzie najkorzystniejszy w branży, którą reprezentujemy. Ich wspólnym mianownikiem jest – rzecz jasna – usprawnienie naszych karkołomnych i czasochłonnych zadań, które wykonujemy na co dzień w firmie. Choć trzeba poświęcić trochę czasu, by zapoznać się z narzędziami i funkcjami danego oprogramowania, to warto podjąć ten wysiłek. Z pewnością dzięki temu wzrośnie poziom organizacji i porządku w naszym przedsiębiorstwie. Czynności natomiast zostaną należycie rozdysponowane na wszystkich pracowników, co pozwoli na utrzymanie dobrej komunikacji między pracownikami. Ponadto CRM pozwala na utrzymanie pozytywnych kontaktów z kontrahentami i potencjalnymi klientami. Najlepsze systemy CRM zapanują nad przedsiębiorstwem.
CIEKAWY I ZROZUMIAŁY ARTYKUŁ. TA TECHNIKA IDZIE TAK DO PRZODU ,ŻE SZOK.ALE W PRAKTYCE WIEMY ,ŻE I TAK NON STOP TRZEBA GDZIEŚ PRZECHOWYWAĆ TZW PAPIERY ….